کیا سرویس

خدمات و قطعات کیا و هیوندای

کیا سرویس

خدمات و قطعات کیا و هیوندای

لوازم یدکی کیا و هیوندای

با وجود لغو واردات خودرو در چند سال اخیر، تنوع خودرو هایی که در گذشته وارد ایران شدند قابل قبول بوده و در دوره ای که خودرو ها هرچند سخت، اما اجازه ورود داشتند، خودرو های مختلفی وارد ایران شد.

بیشترین خودرو های وارداتی مربوط به دو برند کره ای معروف، کیا و هیوندای بودند که سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دادند. واردات این خودرو ها به نحوی زیاد بود که در سال 96 طبق آمار وزارت صنایع، حدود 70 درصد خودرو های وارداتی را تشکیل می دادند.

این حجم از وارداد و تسخیر بازار توسط این دو کمپانی تاثیرات بسیاری بر بازار داشتند.

این دو کمپانی در کره جنوبی متعلق به یک هلدینگ بوده و زیرمجموعه هلدینگ عظیم هیوندای گروپ هستند. این هلدینگ به تولید ماشین های سواری، راه سازی، کامیون های سبک و سنگین، تولید ابزار آلات صنعتی و همچنین طیف گسترده ای از روانکار ها و مواد شیمیایی اشتغال دارد.

دو کمپانی هیوندای موتور و کیا موتور در ایران نیز توسط یک هلدینگ و در قالب شرکت های آسان موتور و اطلس خودرو به بازار ایران راه پیدا کردند. آسان موتور و اطلس خودرو که زیر مجموعه هلدینگ گلستان بودند، در زمان فعالیت خود بسیار قوی عمل کرده و تاثیر مثبتی بر بازار خودرو گذاشتند.

یکی از این تاثیرات، بازار لوازم یدکی و فروش قطعات هیوندای و فروش لوازم یدکی کیا بود. به دلیل واردات گسترده خودرو، نیاز به تامین لوازم یدکی کیا و لوازم یدکی هیوندای بسیار احساس شد. در این زمان بود که افراد و شرکت های زیادی اقدام به واردات قطعات خودرو های کیا و هیوندای نمودند. در طی این سال ها تعداد فروشگاه هایی که لوازم و قطعات خودرو های کیا و هیوندای عرضه می کردند بسیار زیاد شد.

پس از گرانی دلار در سال 96 و پس از آن سخت شدن شرایط واردات کالا از کره، واردات قطعات اصلی و ارجینال با سختی های فراوانی همراه شد. از سوی دیگر ارزانی قطعات چینی و سهولت واردات از چین موجب گردید تا بازار قطعات کیا و هیوندای نیز، همانند خودرو های وطنی مملو از قطعات چینی شود. در اپتدای امر قطعات با کیفیت بسیار پایین به بازار راه پیدا کردند. بو طوری که خرید قطعه غیر اصل که کیفیت حداقل نسبی داشته باشد بسیار سخت بود، قطعات اصلی هم که موجود نبود و یا بسیار سخت و با مبالغ نجومی یافت می شد که باعث آشفتگی بسیار در بازار لوازم یدکی کیا و هیوندای گردید.

رفته رفته با ثبات قیمت ارز و آرام شدن تب بازار واردات قطعات اصلی از سر گرفته شد، اما با قیمت های بالا. وارد کننده های قطعات چینی نیز برای ماندن در بازار پر رقابت، به سمت قطعات چینی با کیفیت تر روی آوردند. به طوری که امروزه بسیاری از قطعات چینی، جایگزین خوبی برای قطعات اصلی و بسیار گران هستند. اما فراموش نکنید که هیچ کیفیتی به پای قطعات اصلی و ارجینال نخواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد