کیا سرویس

خدمات و قطعات کیا و هیوندای

کیا سرویس

خدمات و قطعات کیا و هیوندای

راهکار های سازندگان برای بهبود کیفیت شمع خودرو

 

شمع ها دارای تاریخچه توسعه طولانی و گران قیمتی هستند. با ادامه بررسی های متعدد، تولیدکنندگان شمع خودرو سعی در تولید شمع های با دوام بیشتر دارند. آنها 2000 الکترود و 25000 ماده عایق و ترکیب آنها را در سالهای گذشته آزمایش کرده اند. با انجام این کار، آنها می خواهند بهترین شمع های ممکن را تولید کنند.

 

قطعات مورد استفاده در فرآیند تولید شمع

طراحی همه شمع ها یکسان نیست. با این حال، حقیقت این است که آنها با استفاده از برخی از اجزای زیر ساخته می شوند. بیایید جزئیات این اجزا را یکی یکی بررسی کنیم:

الکترود مرکزی : از طریق یک سیم داخلی و معمولاً از نوع مقاومت سرامیکی به ترمینال متصل می شود تا انتشار نویز فرکانس رادیویی ناشی از جرقه را کاهش دهد. نوک می تواند از ترکیبی از  مس ،  نیکل ، آهن ،  کروم یا  فلزات نجیب (مانند پلاتین و ایریدیوم)به 0.6mm تا 0.5mm برای اشتعال و عملکرد بهتر آنها. الکترود مرکزی نیز با مواد مسی تعبیه شده است تا گرمای اضافی را دفع کند و از احتمال گرم شدن بیش از حد جلوگیری کند.

 

الکترود جانبی : این سیم ضخیم و کوتاه از آلیاژ نیکل است و به عنوان الکترود زمین نیز شناخته می شود. به کناره پوسته های فلزی متصل می شود و بنابراین می تواند شکافی برای جرقه ایجاد کند. برخی از الکترودهای جانبی یک هسته مسی را برای افزایش رسانش گرما فراهم کرده اند. چندین الکترود جانبی نیز موجود است. الکترود زمین همچنین می تواند دارای لنت های کوچک پلاتین یا حتی ایریدیوم به منظور افزایش عمر مفید باشد.

 

عایق : این پوشش سرامیکی است و بیشتر الکترود مرکزی را شامل می شود. قسمت اصلی عایق معمولاً از  آلومینا متخلخل  / High Alumina یک  ماده سرامیکی  بسیار سخت با استحکام دی الکتریک بالا ساخته شده است که با نام سازنده و قسمت بدون جزئیات چاپ شده است. کارکردهای اصلی آن فراهم کردن پشتیبانی مکانیکی و عایق الکتریکی برای الکترود مرکزی است، در حالی که یک مسیر جرقه طولانی برای محافظت از فلاش اور ایجاد می کند. دنده ها نیز روی عایق تعبیه شده است.

 

پوسته : این پوشش فلزی شش ضلعی است که با نخ ها همراه است. این به سازندگان اجازه می دهد تا شمع ها را در سر سیلندر موتور نصب کنند. همچنین در برابر گشتاور سفت شدن دوشاخه مقاومت می کند، گرما را از عایق خارج می کند و آن را به سر سیلندر می رساند و به عنوان زمینی برای جرقه های عبوری از الکترود مرکزی به الکترود جانبی عمل می کند. مهم است که شمع‌ها را با «دسترسی» یا طول نخ درست نصب کنید.

 

فرآیند تولید شمع خودرو

هر جزء اصلی شمع در فرآیند مونتاژ مداوم تولید می شود. در واقع، تولیدکنندگان استانداردهای کیفیت و همچنین شیوه‌هایی را در طول فرآیند آن لحاظ می‌کنند. با انجام این کار، آنها از ایمنی و دقت کامل اطمینان حاصل می کنند به طوری که شمع ها عملکرد خود را مطابق با آن انجام می دهند.

پس از این، سازندگان قطعات و ابزارهای ورودی را آزمایش می کنند. آنها همچنین بازرسی و آزمایش فشار را فقط برای اطمینان از اینکه شمع ها با مشخصات طراحی مورد نیاز مطابقت دارند انجام می دهند.

اگر به دنبال شمع های با کارایی بالا هستید، باید در مورد فرآیند تولید بیشتر بخوانید. همچنین، باید اهمیت پیدا کردن یک سازنده معتبر را که بهترین شمع ها را تولید می کند، درک کنید . بنابراین، اینها چند چیز اساسی هستند که باید در مورد شمع ها بدانید.

 

شمع خودرو های مختلف از شرکت ها و برند های مختلفی تولید می شود. شمع کیا و شمع هیوندای نیز معمولا از کمپانی NGK می باشد. در خودرو های کیا و هیوندای شمع های مختلفی از نظر اندازه و نوع پلاتین ها استفاده میشود. شمع سراتو سایپا از نوع پایه معمولی و بلند می باشد که در سراتو های 2010 تا 2013 و سراتو های مونتاژ سایپا استفاده شده است. باید دقت داشته باشید که شمع موتور سراتو سایپا در موتور های 2000 و 1600 با یکدیگر متفاوت می باشند.

برای تهیه شمع موتور مناسب می توانید به فروشگاه کیاسرویس مراجعه نمایید.

 

لامپ زنون

لامپ های زنون به طور گسترده در صنعت، به ویژه در صنایع با تکنولوژی بالا مانند خودروسازی، هوافضا، هوانوردی و غیره استفاده می شود. لامپ زنون نسبت به لامپ های هالوژن سنتی دارای راندمان نوری بیشتر، اندازه کوچکتر و وزن کمتری هستند. با این حال، قیمت آنها بیشتر از لامپ های هالوژن است.

از لامپ های زنون به عنوان منبع نور در صنعت استفاده می شود. منابع نور زنون در طیف وسیعی از زمینه ها از جمله فناوری پزشکی، عکاسی و هنر استفاده می شود.

لامپ های زنون در صنعت حمل و نقل نیز استفاده فراوانی دارد - به عنوان مثال، به عنوان چراغ جلو در اتومبیل ها، اتوبوس و موتور سیکلت ها. کمپانی های مختل خودرو سازی از لامپ های زنون استفاده می کنند. لامپ زنون سراتو و لامپ زنون اپتیما، لامپ زنون سوناتا YF، لامپ زنون کادنزا و لامپ زنون اسپورتج نیز لامپ های مورد استفاده در خودرو های کمپانی کیا موتور و هیوندای هستند

آنها همچنین به عنوان منبع روشنایی برای استودیوهای تلویزیونی، سالن های تولید، استادیوم ها و امکانات ورزشی استفاده می شوند. دیودهای ساطع کننده نور (LED) هنگامی که در کاربردهای نورپردازی که نیاز به کنترل دقیق بر رنگ نور (به عنوان مثال برای تنظیم حالت ها)، هدف گیری دقیق یا استفاده در فضای آزاد که منبع تغذیه اضافی در دسترس نیست، استفاده می شوند، مزایای خاصی دارند.

لامپ های زنون به دلیل کارایی و دوام بالا در طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. لامپ های زنون برای روشنایی در کارخانه ها، انبارها، اسکله های بارگیری و سایر مناطقی که به منابع نور قدرتمند نیاز است استفاده می شود.

این لامپ ها همچنین در بیمارستان ها در هنگام عمل جراحی برای ارائه کیفیت روشنایی نور و کاهش خطر عفونت استفاده می شوند. لامپ زنون را می توان در فضاهای مسکونی و تجاری نیز استفاده کرد.

لامپ های زنون قوی ترین و کارآمدترین منبع نور سه فاز جیوه-بخار و متال هالید در ارائه حداکثر خروجی لومن به ازای هر وات برق مصرفی هستند. آنها خروجی نور عالی را ارائه می دهند، عمر نسبتاً طولانی دارند، عملاً بدون تعمیر و نگهداری هستند و نسبت به سایر محصولات صرفه جویی قابل توجهی در هزینه دارند.

کاربرد لامپ های زنون در صنعت در حال رشد و پیشرفت است. استفاده از زنون در معادن، حمل و نقل و کشاورزی اخیراً افزایش یافته است.

 

لامپ های زنون از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند: کپسول، گوشته و الکترود. این کپسول معمولاً از کوارتز ذوب شده ساخته شده است که به مقاومت لامپ در برابر ضربه بسیار کمک می کند.

این فرآیند با ایجاد یک الکترود رسانا شروع می شود که می تواند از فلزی مانند تنگستن یا گرافیت ایجاد شود. سپس الکترود رسانا در یک حمام اکسید کننده غوطه ور می شود و با گاز زنون پوشانده می شود.

لامپ های زنون کارآمدترین لامپ های رشته ای موجود در بازار امروزی هستند، اما ارزان نیستند. پس از یک فرآیند توسعه طولانی، تولید آنها در کارخانه های تخصصی واقع در آسیا آغاز می شود که در آن گاز آرگون فوق خالص به تاسیسات عرضه می شود و تا دمای -180 درجه سانتی گراد خنک می شود. سپس مقدار کمی جیوه اضافه می شود تا یک قوس در داخل لوله فشار قوی لامپ ایجاد شود.

در مرحله اول تولید از لامپ رشته ای تنگستن استفاده می شود. این لامپ به سادگی یک سیم نازک از تنگستن است که تا زمانی که گرم شود و الکترون ساطع می کند گرم می شود. سپس گاز زنون از طریق این لامپ حباب می شود تا گاز داخل آن یونیزه شود. یک بار الکتریکی کوچک (10 تا 100 ولت) باعث می شود این اتم های یونیزه شده به سمت الکترود مثبت شتاب بگیرند. همانطور که به الکترود نزدیک می شوند، الکترون ها را از مولکول های موجود در مسیر خود جدا می کنند و آنها را به صورت جریان الکتریکی و فوتون (نور) آزاد می کنند.