کیا سرویس

خدمات و قطعات کیا و هیوندای

کیا سرویس

خدمات و قطعات کیا و هیوندای

راهکار های سازندگان برای بهبود کیفیت شمع خودرو

 

شمع ها دارای تاریخچه توسعه طولانی و گران قیمتی هستند. با ادامه بررسی های متعدد، تولیدکنندگان شمع خودرو سعی در تولید شمع های با دوام بیشتر دارند. آنها 2000 الکترود و 25000 ماده عایق و ترکیب آنها را در سالهای گذشته آزمایش کرده اند. با انجام این کار، آنها می خواهند بهترین شمع های ممکن را تولید کنند.

 

قطعات مورد استفاده در فرآیند تولید شمع

طراحی همه شمع ها یکسان نیست. با این حال، حقیقت این است که آنها با استفاده از برخی از اجزای زیر ساخته می شوند. بیایید جزئیات این اجزا را یکی یکی بررسی کنیم:

الکترود مرکزی : از طریق یک سیم داخلی و معمولاً از نوع مقاومت سرامیکی به ترمینال متصل می شود تا انتشار نویز فرکانس رادیویی ناشی از جرقه را کاهش دهد. نوک می تواند از ترکیبی از  مس ،  نیکل ، آهن ،  کروم یا  فلزات نجیب (مانند پلاتین و ایریدیوم)به 0.6mm تا 0.5mm برای اشتعال و عملکرد بهتر آنها. الکترود مرکزی نیز با مواد مسی تعبیه شده است تا گرمای اضافی را دفع کند و از احتمال گرم شدن بیش از حد جلوگیری کند.

 

الکترود جانبی : این سیم ضخیم و کوتاه از آلیاژ نیکل است و به عنوان الکترود زمین نیز شناخته می شود. به کناره پوسته های فلزی متصل می شود و بنابراین می تواند شکافی برای جرقه ایجاد کند. برخی از الکترودهای جانبی یک هسته مسی را برای افزایش رسانش گرما فراهم کرده اند. چندین الکترود جانبی نیز موجود است. الکترود زمین همچنین می تواند دارای لنت های کوچک پلاتین یا حتی ایریدیوم به منظور افزایش عمر مفید باشد.

 

عایق : این پوشش سرامیکی است و بیشتر الکترود مرکزی را شامل می شود. قسمت اصلی عایق معمولاً از  آلومینا متخلخل  / High Alumina یک  ماده سرامیکی  بسیار سخت با استحکام دی الکتریک بالا ساخته شده است که با نام سازنده و قسمت بدون جزئیات چاپ شده است. کارکردهای اصلی آن فراهم کردن پشتیبانی مکانیکی و عایق الکتریکی برای الکترود مرکزی است، در حالی که یک مسیر جرقه طولانی برای محافظت از فلاش اور ایجاد می کند. دنده ها نیز روی عایق تعبیه شده است.

 

پوسته : این پوشش فلزی شش ضلعی است که با نخ ها همراه است. این به سازندگان اجازه می دهد تا شمع ها را در سر سیلندر موتور نصب کنند. همچنین در برابر گشتاور سفت شدن دوشاخه مقاومت می کند، گرما را از عایق خارج می کند و آن را به سر سیلندر می رساند و به عنوان زمینی برای جرقه های عبوری از الکترود مرکزی به الکترود جانبی عمل می کند. مهم است که شمع‌ها را با «دسترسی» یا طول نخ درست نصب کنید.

 

فرآیند تولید شمع خودرو

هر جزء اصلی شمع در فرآیند مونتاژ مداوم تولید می شود. در واقع، تولیدکنندگان استانداردهای کیفیت و همچنین شیوه‌هایی را در طول فرآیند آن لحاظ می‌کنند. با انجام این کار، آنها از ایمنی و دقت کامل اطمینان حاصل می کنند به طوری که شمع ها عملکرد خود را مطابق با آن انجام می دهند.

پس از این، سازندگان قطعات و ابزارهای ورودی را آزمایش می کنند. آنها همچنین بازرسی و آزمایش فشار را فقط برای اطمینان از اینکه شمع ها با مشخصات طراحی مورد نیاز مطابقت دارند انجام می دهند.

اگر به دنبال شمع های با کارایی بالا هستید، باید در مورد فرآیند تولید بیشتر بخوانید. همچنین، باید اهمیت پیدا کردن یک سازنده معتبر را که بهترین شمع ها را تولید می کند، درک کنید . بنابراین، اینها چند چیز اساسی هستند که باید در مورد شمع ها بدانید.

 

شمع خودرو های مختلف از شرکت ها و برند های مختلفی تولید می شود. شمع کیا و شمع هیوندای نیز معمولا از کمپانی NGK می باشد. در خودرو های کیا و هیوندای شمع های مختلفی از نظر اندازه و نوع پلاتین ها استفاده میشود. شمع سراتو سایپا از نوع پایه معمولی و بلند می باشد که در سراتو های 2010 تا 2013 و سراتو های مونتاژ سایپا استفاده شده است. باید دقت داشته باشید که شمع موتور سراتو سایپا در موتور های 2000 و 1600 با یکدیگر متفاوت می باشند.

برای تهیه شمع موتور مناسب می توانید به فروشگاه کیاسرویس مراجعه نمایید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد